Prawdziwie dobrana turbosprężarka przede wszystkim pomnaża skalę podstawową napędu. Frontalna budowa turbosprężarki opiera się na połączonej funkcjonalności koła sprężarki, osi wałka jak też elementy turbiny. Znakomitym rozstrzygnięciem bywa turbosprężarka z zaworem upustowym, gdyż nadmieniony zawór ogranicza nieco szybkie przemieszczanie się całokształtu wirującego. Po zdobyciu oczekiwanej bystrości dozwolonych obrotów turbiny dochodzi do przeniesienia się fragmentu zaworu przez wytwarzane ciśnienie zasilania. Ciśnienie to rozchyla z kolei fundamentalne szczegóły maszyny znajdujące się po cieplutkiej stronie turbiny.

Konsekwencją tego, jest wzrastające ciśnienie dymów, jakie popędzają detale turbosprężarki, jakie stale się pomniejsza, a cały układ schładzający nie przewyższa dozwolonej prędkości wirowej. Przed dokonaniem doboru właściwej turbosprężarki, trzeba wziąć pod koncentrację dwie składowe, przede wszystkim pomniejszenie spożytkowanie paliwa a także powiększenie mocy przerobowej, co bywa bardzo ważne w wypadku silników napędzanych materiałem opałowym pokroju diesel. Jeżeli bardzo zależy nam na uzyskaniu niesamowicie wysokich osiągów, godzi się pomyśleć nad instalacją turbiny dopasowanej do wymogów oraz możliwości naszego maszyny.